قدس آنلاین/ رضا طلبی طرقی: آینده بازنشستگان در‌هاله‌ای از ابهام است. سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت وگو با «قدس» با بیان این مطلب، گفت: زمانی به ازای هر ۶ نفر شاغل یک نفر بازنشسته وجود داشت که حق بیمه پرداختی شاغلان، پاسخگوی حقوق بازنشستگان بود، ولی در حال حاضر به ازای هر یک نفر شاغل، به دلایلی از جمله کاهش تعداد شاغلان، افزایش شمار بازنشستگان و افزایش امید به زندگی، ۲/۱بازنشسته وجود دارد و در عمل تراز منفی است.

آینده بازنشستگان در‌هاله ابهام است

سعید باستانی افزود: یک زمانی به ازای هر ۳۶نفر شاغل یک بازنشسته وجود داشت که برای صندوق‌ها بسیار مطلوب بود. اکنون مهمترین ضرورت این است که همه صندوق‌های بازنشستگی، تأمین اجتماعی، فولاد و دیگر صندوق‌ها به اصلاح ساختار دست بزنند و از طرفی دولت نیز بدهی 100 هزار میلیاردی خود را هرچه زودتر به این صندوق‌ها پرداخت کند.

وی تصریح کرد: در نشست اخیر وزیر و مسؤولان ارشد وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی با کمیسیون صنایع و معادن، مقرر شد برای تضمین آینده بازنشستگان، کمیته ای متشکل از دولت و مجلس این موضوع را بررسی کند و اصلاح ساختار صندوق‌ها را مورد بررسی قرار دهند تا با دستیابی به یک ساختار مناسب، بتوانیم وضعیت حقوق آینده بازنشستگان را سامان بخشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.